گزارش عملکرد - مدیریت برنامه بودجه
گزارش عملکرد
مهمترین اقدامات انجام شده واحد مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری دانشگاه در سال ۱۳۹۸
الف) حوزه برنامه و بودجه
۱- تهیه و ارسال بودجه تفصیلی سال ۱۳۹۷ و پیگیری تا امضای نهایی
۲- تهیه و ارسال اصلاحیه بودجه تفصیلی ۱۳۹۷ دانشگاه و پیگیری تا امضای نهایی
۳- تهیه و ارسال موافقتنامه اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای با سازمان برنامه و بودجه استان و پیگیری تا امضای نهایی شامل:
۴- ارسال مدارک بازنشستگان به وزارت علوم و پیگیریهای لازم جهت پرداخت پاداش پایان خدمت ایشان
۵- تکمیل فرمهای بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ در سامانه https://budget۲.msrt.ir دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۶- تکمیل فرمهای بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ دانشگاه اردکان در سامانه "جامع بودجه" https://budget.mporg.ir سازمان برنامه و بودجه کشور
۷- همکاری لازم در تکمیل فرمهای ارسالی وزارت عتف در خصوص پروژههای فضاهای آموزشی و کمک آموزشی (۵۰ درصدی و خیری) با اداره امور فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه و پیگیریهای لازم از وزارت علوم
۸- همکاری لازم در تکمیل فرمهای پروژههای مدیریت سبز دانشگاه در سامانه مدیریت سبز با اداره امور فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه و پیگیریهای لازم از وزارت علوم
۹- پیگیریهای لازم تا دریافت اعتبار ردیفهای مدیریت سبز و پروژههای خیرساز
۱۰- رایزنیها و پیگیریهای متعدد تا تخصیص ۱۰۰ درصد بودجه هزینهای سال ۱۳۹۸
۱۱- همکاری لازم با اداره امور فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه در تکمیل سامانه ملی کنترل و نظارت بر پروژههای عمرانی کشور برای پروژههای تملک داراییهای سرمایهای
۱۲- مکاتبات و پیگیریهای لازم در زمینه جذب ردیفهای اعتبارات متمرکز و متفرقه با وزارت عتف و سازمان امور دانشجویان
۱۳- شرکت در جلسات مدیران طرح، برنامه و بودجه منطقه ۶ کشور با محوریت موضوع بودجهریزی مبتنی برعملکرد
۱۴- بررسی و پیگیری لازم در جهت تهیه سامانه مناسب بودجهریزی مبتنی بر عملکرد با شرکتهای بخش خصوصی
۱۵- اصلاح مراکز هزینه با توجه به تشکیلات دانشگاه، بازنویسی و اصلاح ردیفهای هزینه و ابلاغ به مدیریت امور مالی دانشگاه جهت اجرا
۱۶- پیگیری و نهایی شدن سند راهبردی ۵ ساله دانشگاه در جلسات هیأت امنا
۱۷- پیگیری و مداومت برای تعریف فعالیت اجرایی هر حوزه ذیل برنامههای تدوین شده سند راهبردی
ب) حوزه تشکیلات و ساختار سازمانی
۱۸- بازنگری در تشکیلات سازمانی دانشگاه و نیز بهروزرسانی تشکیلات در سامانه ملی مدیریت ساختار (کارمند ایران) و سامانه حس وزرات عتف
۱۹- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها با توجه به سند راهبردی
۲۰- بررسی پیشنهادات دانشکدههای مختلف جهت ایجاد گروههای جدید آموزشی در ساختار تفصیلی پستهای سازمانی با توجه به مصوبات سند راهبردی
۲۱- برگزاری جلسات متعدد در رابطه با بررسی پیشنهادات جهت بهروزرسانی ساختار پستهای سازمانی با هیأت رئیسه
ج) حوزه آمار
۲۲- پاسخگویی به مکاتبات و گزارشات آماری درخواستی استان و شهرستان
۲۳- جمعآوری، طبقهبندی، تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات مورد نیاز دانشگاه
۲۴- پاسخگویی به نیازهای آماری و اطلاعاتی واحدهای داخل و خارج از دانشگاه
د) حوزه تحول اداری
۲۵- مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیرهیأت علمی
۲۶- برگزاری حداقل ۴۰ ساعت دورههای آموزشی ضمن خدمت کارکنان غیر هیأت علمی و صدور گواهی دورههای آموزشی
۲۷- همکاری لازم با معاونت اداری و مالی در زمینه ارزشیابی عملکرد کارکنان در سال 97
۲۸- همکاری لازم با معاونت اداری و مالی در اجرای رتبهبندی و ارتقای کارکنان غیر هیات علمی مشمول
۲۹- شرکت فعال در شوراها، کمیتهها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط
الف) حوزه برنامه و بودجه
۱- تهیه و ارسال بودجه تفصیلی سال ۱۳۹۷ و پیگیری تا امضای نهایی
۲- تهیه و ارسال اصلاحیه بودجه تفصیلی ۱۳۹۷ دانشگاه و پیگیری تا امضای نهایی
۳- تهیه و ارسال موافقتنامه اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای با سازمان برنامه و بودجه استان و پیگیری تا امضای نهایی شامل:
- مبادله موافقتنامه طرح تعمیرات اساسی، خرید تجهیزات و محوطهسازی و تاسیسات زیربنایی (ملی- استانی)
- مبادله موافقتنامه قانون متوازن
۴- ارسال مدارک بازنشستگان به وزارت علوم و پیگیریهای لازم جهت پرداخت پاداش پایان خدمت ایشان
۵- تکمیل فرمهای بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ در سامانه https://budget۲.msrt.ir دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۶- تکمیل فرمهای بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ دانشگاه اردکان در سامانه "جامع بودجه" https://budget.mporg.ir سازمان برنامه و بودجه کشور
۷- همکاری لازم در تکمیل فرمهای ارسالی وزارت عتف در خصوص پروژههای فضاهای آموزشی و کمک آموزشی (۵۰ درصدی و خیری) با اداره امور فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه و پیگیریهای لازم از وزارت علوم
۸- همکاری لازم در تکمیل فرمهای پروژههای مدیریت سبز دانشگاه در سامانه مدیریت سبز با اداره امور فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه و پیگیریهای لازم از وزارت علوم
۹- پیگیریهای لازم تا دریافت اعتبار ردیفهای مدیریت سبز و پروژههای خیرساز
۱۰- رایزنیها و پیگیریهای متعدد تا تخصیص ۱۰۰ درصد بودجه هزینهای سال ۱۳۹۸
۱۱- همکاری لازم با اداره امور فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه در تکمیل سامانه ملی کنترل و نظارت بر پروژههای عمرانی کشور برای پروژههای تملک داراییهای سرمایهای
۱۲- مکاتبات و پیگیریهای لازم در زمینه جذب ردیفهای اعتبارات متمرکز و متفرقه با وزارت عتف و سازمان امور دانشجویان
۱۳- شرکت در جلسات مدیران طرح، برنامه و بودجه منطقه ۶ کشور با محوریت موضوع بودجهریزی مبتنی برعملکرد
۱۴- بررسی و پیگیری لازم در جهت تهیه سامانه مناسب بودجهریزی مبتنی بر عملکرد با شرکتهای بخش خصوصی
۱۵- اصلاح مراکز هزینه با توجه به تشکیلات دانشگاه، بازنویسی و اصلاح ردیفهای هزینه و ابلاغ به مدیریت امور مالی دانشگاه جهت اجرا
۱۶- پیگیری و نهایی شدن سند راهبردی ۵ ساله دانشگاه در جلسات هیأت امنا
۱۷- پیگیری و مداومت برای تعریف فعالیت اجرایی هر حوزه ذیل برنامههای تدوین شده سند راهبردی
ب) حوزه تشکیلات و ساختار سازمانی
۱۸- بازنگری در تشکیلات سازمانی دانشگاه و نیز بهروزرسانی تشکیلات در سامانه ملی مدیریت ساختار (کارمند ایران) و سامانه حس وزرات عتف
۱۹- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها با توجه به سند راهبردی
۲۰- بررسی پیشنهادات دانشکدههای مختلف جهت ایجاد گروههای جدید آموزشی در ساختار تفصیلی پستهای سازمانی با توجه به مصوبات سند راهبردی
۲۱- برگزاری جلسات متعدد در رابطه با بررسی پیشنهادات جهت بهروزرسانی ساختار پستهای سازمانی با هیأت رئیسه
ج) حوزه آمار
۲۲- پاسخگویی به مکاتبات و گزارشات آماری درخواستی استان و شهرستان
۲۳- جمعآوری، طبقهبندی، تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات مورد نیاز دانشگاه
۲۴- پاسخگویی به نیازهای آماری و اطلاعاتی واحدهای داخل و خارج از دانشگاه
د) حوزه تحول اداری
۲۵- مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیرهیأت علمی
۲۶- برگزاری حداقل ۴۰ ساعت دورههای آموزشی ضمن خدمت کارکنان غیر هیأت علمی و صدور گواهی دورههای آموزشی
۲۷- همکاری لازم با معاونت اداری و مالی در زمینه ارزشیابی عملکرد کارکنان در سال 97
۲۸- همکاری لازم با معاونت اداری و مالی در اجرای رتبهبندی و ارتقای کارکنان غیر هیات علمی مشمول
۲۹- شرکت فعال در شوراها، کمیتهها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط