معرفی

مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره‌وری یکی از مدیریت‌های زیرمجموعه حوزه ریاست است.


  شرح وظایف مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره‌وری


• انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه با هماهنگی معاونت اداری و مالی

• همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه

• جمع‌آوری بودجه‌های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه‌ها و اعتبارات مورد پیشنهاد

• تلفیق و تنظیم بودجه‌های پیشنهاد شده در قالب هدف‌ها و خط‌مشی کلی دانشگاه

• ابلاغ بودجه مصوب هریک از واحدها (درصورت نیاز) و نظارت بر حسن اجرای آن از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها

• دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی

• ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره‌های سه ماهه به واحدهای دانشگاه

• نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه‌ای برحسب فعالیت و برنامه‌های اجرایی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها

• بررسی و مبادله موافقت‌نامه‌های مربوط به فعالیت‌های جاری و عمرانی

• همکاری با معاونت اداری و مالی در پیش‌بینی نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه

• تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت‌ها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه

• بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش‌کار در آنها با توجه به برنامه‌ توسعه دانشگاه

• انجام بررسی‌های سازمانی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری مدیریت امور اداری

• مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه

• برنامه‌ریزی و ارائه طریق برای بهبود روش‌های انجام کار و تحول‌اداری و بهره‌وری

• تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست‌های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذی‌ربط

• برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه

• تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست‌های سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امناء

• بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست‌های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها

• مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیر آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی برای کارکنان مزبور

• مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه‌بندی مشاغل کارکنان

• تشخیص و تعیین رشته شغلی پست‌های سازمانی با توجه به طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل

• شرکت فعال در شوراها، کمیته‌ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط

• انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق