معرفی - مدیریت برنامه بودجه
معرفی
مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری یکی از مدیریتهای زیرمجموعه حوزه ریاست است.
شرح وظایف مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری
• انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه با هماهنگی معاونت اداری و مالی
• همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
• جمعآوری بودجههای پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامهها و اعتبارات مورد پیشنهاد
• تلفیق و تنظیم بودجههای پیشنهاد شده در قالب هدفها و خطمشی کلی دانشگاه
• ابلاغ بودجه مصوب هریک از واحدها (درصورت نیاز) و نظارت بر حسن اجرای آن از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
• دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی
• ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دورههای سه ماهه به واحدهای دانشگاه
• نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجهای برحسب فعالیت و برنامههای اجرایی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها
• بررسی و مبادله موافقتنامههای مربوط به فعالیتهای جاری و عمرانی
• همکاری با معاونت اداری و مالی در پیشبینی نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه
• تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه
• بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردشکار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه
• انجام بررسیهای سازمانی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری مدیریت امور اداری
• مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
• برنامهریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحولاداری و بهرهوری
• تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
• برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه
• تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امناء
• بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها
• مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیر آموزشی و اجرای برنامههای آموزشی برای کارکنان مزبور
• مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقهبندی مشاغل کارکنان
• تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقهبندی مشاغل
• شرکت فعال در شوراها، کمیتهها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط
• انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق